mandag den 29. september 2014

Cross country

Noget som jeg ikke har fortalt så forfærdelig meget om, er min optagelse på cross country holdet. Onsdag d. 10. september - godt og vel tre uger siden, startede jeg på cross country holdet. Jeg hørte om holdet over speakerne, og jeg kan kort sagt kun sige, at de burde være bedre til at rekruttere og fortælle om skolens sportshold når man starter - for havde jeg ikke hørt om det over speakerne, så havde jeg aldrig vidst at det hold eksisterede. Jeg kontaktede derfor træneren over email og han var frisk på, at jeg startede på holdet, dog skulle jeg først have lavet en 'physical' hos en læge. Det har noget at gøre med, at de skal vide hvilket sygdomme etc. man har, i tilfælde af at man får en skade eller bliver syg under træning, så jeg måtte til lægen og betale for et 5 minutters lægetjek.

Første dag på holdet gik med at spille 'ultimate' hvilket er et frisbee spil. Det er ikke noget, vi normalt gør, men det var en belønning fra træneren for gode resultater ved meet'et dagen forinden. Vi spillede også noget football, som jeg selvfølgelig var helt rundt på gulvet over at spille, men da det var uden tacklinger, kom jeg mere eller mindre helskindet igennem. Dagene efter stod den på almindelig træning, hvor jeg bare skulle løbe distance, da træneren ikke ville overbelaste mig. Han fandt dog ud af, at jeg ikke var helt dårlig til at løbe, da jeg løb med de andre de 7 miles (11km) som de var sat til - så tirsdag, efter ikke engang at have trænet i en uge, fik jeg lov til at løbe med til vores meet. Et meet er det en cross coutnry konkurrence hedder, og denne dag var det på hjemmebane, så vi stod for det hele, hvilket betød at vi fra cross country holdet fik en lektion tidligere fri, så vi kunne hjælpe med at sætte det hele op (dog får vi stadig tidlig fri når vi har meets så vi har tid til at forberede os). Trænerne havde en uniform til mig, så jeg kunne ligene resten af holdet, og så var det ellers med at vente til at det blev pigerne tur til at løbe. Alle løber nemlig ikke samtidig - drenge, piger og junior-varsity (JV - de yngre/2. holdet). Først skulle middleschool holdene race og så blev det ellers pigernes tur. Ved hvert race løber man 3 miles (4,8 km) og de første 15 får en medalje. Jeg regnede ikke med noget som helst, men det endte med at jeg snuppede en 4. plads ud af 16 piger i tiden 24:55. Jeg kom ind som den første ud af vores 4 piger (ja, vi var kun 4 piger, nu er vi 5 med Claudia) Jeg var super stolt over mig selv, men mere eller mindre død. Blev så for at se vores 7 drenge løbe og vores hurtigste dreng fik en 2. plads og 9 ud af elleve forbedrerede deres personlig bedste tid.

Sidste tirsdag d. 23. havde vi så endnu et meet - denne gang ude på en ranch. Ruten var temmelig speciel da vi løb forbi en flod, igennem en gammel mark med kokasser, på meget ustabilt underlag med større sten, op af nogle virkelig lange bakker - det hele var næsten bakker - og så ned af en virkelig stejl nedstigning på det meget ustabile underlag, og for at slutte det hele af var finalen oppe på toppen af en ond, ond bakke. Jeg kom ind som #14 ud af 45 piger i tiden 28:40, (vores hurtigste pige kom ind som #9), men vores træner sagde, at vi ikke kunne bruge tiden til noget, pga. det var en så hård rute med bakkerne, uden skygge og så var ruten også 3.2 og ikke 3 mil, som vi normalt løber.

For at snakke omkring vores normale træning, så klæder jeg om på skolen, hvorefter jeg kører med Max og Makenzie ud til vores træningsområde i Old Stone Forth Park i en del af parken, der er en gammel golfbane. Her har vores træner klippet nogle ruter, som vi løber, hvor den længste er 2 mil. Vi har træning fra 15:30 - 17:30 normalt med 1 mil opvarmning og nedkøling. På en normal dag løber vi 6 mil totalt (10km), men dagen efter hvert race løber vi distance løb, hvilket vil sige, at vi løber 8 mil eller mere (13km). Vi laver også nogle core/mave øvelser og strækker ud både før og efter grundigt hver gang. Det er virkelig hårdt, men også dejligt at være en del af et hold og have noget at tage sig til - og så kan jeg samtidig komme i form igen og undgå at tage alt for meget på ;) Claudia er også startet på holdet, men hun har aldrig rigtig dyrket noget sport, så hun kæmper sig vej igennem træningen. Vi træner hver eneste dag efter skole undtagen på dage, hvor vi har meets. Har også fundet ud af at de insekter der er ude i parken rigtig godt kan lide mig, så jeg har 1000 insektbid på mine ben og jeg klør dem selvfølgelig til blods, så mine ben er fyldt med sår! Jubi!

Super glad efter mit første meet!


Flasher lige min medalje

Vores t-shirt og basketshorts - dog er de ikke vores uniform som vi løber i

Vores trøje - vi har også nogle lange busker


Alt for nu
Knus
Nadja

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Dejligt at høre fra dig, og høre at du klarer dig godt :-)