lørdag den 15. november 2014

Halloween

Nu er vi snart et godt stykke inde i november, og jeg tænkte, at det var ved at være tid til at fortælle lidt om halloween herovre! Det var virkelig spændende at opleve halloween, da det jo ikke er noget vi rigtig gør noget ud af derhjemme, men herovre er det noget stort. Hele måneden kørte der millioner af gyserfilm, Walmart var fyldt med halloween ting, der var en masse 'halloween udgaver' af forskellige ting, og vores naboer havde tre kæmpe store edderkopper siddende på deres hoveddør og andre havde deres haver fyldt op med forskellelige uhyggelige ting.
     Selv havde jeg nogle flagermus og edderkopper på min værelsesdør og jeg havde også en flagermus hårbøjle og 'candy corn' sokker (candy corn er noget slik, der er emmer af halloween - fik også smagt det, og det smagte faktisk godt.) Tirsdagen inden halloween fik vi skåret græskar og resultatet, som kan ses længere nede, blev faktisk tilfredsstillende, hvis jeg selv skal sige det! En masse i skolen havde spurgt, om vi har halloween i Danmark, og når jeg så fortalte dem, at vi ikke gør andet end at skære græskar, var de alle "hvorfor fejrer I ikke halloween?!?...".  Jeg fortalte dem også, at vi klæder os ud i februar til fastelavn og så var reaktionen "I FEBRUAR??" eller "Jamen, det er jo Valentines på det tidspunkt". - Ja vi gør tingene en smule anderledes i DK ;)
      Fredag var det så d. 31. oktober og altså halloween og nogle af lærerne og eleverne var klædt ud, hvilket var rigtig sjovt (var ikke selv...). Vi havde også tidligt fri den dag, så efter skole tog jeg bare hjem for at slappe af, og om aftenen gik Claudia og jeg så ud for at gå 'trick and treating'. Det er normalt kun noget de mindre gør, men vi ville bare opleve det, og vi er her kun én gang, så vi besluttede os for at gøre det, selvom det var usædvanlig koldt den aften og vi var ved at fryse os halvt ihjel ;) Grundet kulden, var der heller ikke så mange små børn ude. Vi fik dog skrabet noget slik sammen og har stadig en del af det tilbage - noget af det var bedre end andet ;) 




Claudia's græskar

Ronda's græskar - skal forstille Olaf fra "Frost/Frozen". Hele huset har været fyldt med "Frozen" musik, da Claudia virkelig elsker den film

Mit græskar


Så er vi klar!

Vi fik begge to en "græskar tatovering" blandt vores slik - Dog fandt jeg ud af, at den ikke var så uskyldig, som man skulle tro.  Claudia's, på billede, sagde "Jesus shines in you" og min havde noget andet med Jesus at føre. Du kommer ikke uden om religionen på nogen måde!

Claudia's høst 

Ingen kommentarer: