søndag den 3. august 2014

Jeg er her!!!

Så er jeg endelig i USA og jeg er allerede blæst væk af alle de nye indtryk!

Turen her over var noget hektisk, sagt mildt... Kl. 8 kørte vi hjemmefra for at køre til lufthavnen, hvor jeg fik tjekket alt ind og sagt farvel til min familie. Her fandt jeg så de to andre jeg skulle rejse sammen med, men kun til Atlanta, da de skulle til Alabama. Vi havde ikke nogle sæder, så vi skulle vente til alle andre kom på flyet til JFK, før vi fik vores pladser - heldigvis kom jeg til at sidde sammen med den ene af dem. Fik slået tiden ihjel med noget musik, tv-serier og lidt læsning i "giganternes fald". Herefter skulle vi igennem immigrationen og told. Tolden var et stort rod med nogle sindssyg dårlige køer, hvor alle trampede hinanden ned for at komme forrest. Herefter fik vi lidt mad (som var møg dyrt!) og så skulle vi imod Atlanta. Fik sover lidt i flyet til Atlanta, og da vi landene var det tid til at tage afsked med Frederik og Anne-Sofie.
Herfra blev alt så noget lort rent ud sagt - på mit boarding kort stod der ’seat request’ så jeg havde altså ikke en plads heller denne gang. Og da de så småt begyndte at boarde blev det hele lidt anspændt blandt os der var tilbage. Det endte så med, at jeg og to andre ikke kom med. Så stod man der i Atlanta kl. 23 - efter at have været oppe i 22 timer og var palle-alene-i-verden. Heldigvis blev jeg booket til et fly kl. 8:30 næste dag og jeg fik også et hotelværelse som plaster på såret. Dog virkede min telefon ikke, så jeg fik efter noget tid fundet en telefon, der heldigvis var gratis at bruge, så jeg kunne ringe til min værtsmor og forklare situationen. Så måtte jeg finde en shuttle-bus ud til hotellet, men fordi det var så nyt, stod det ikke på skiltene. Heldigvis var alle meget søde til at hjælpe med og efter noget tid og irritation kom den endelig og jeg lå i min store seng kl. 0:30. Heldigvis fik jeg også gratis toiletting med mig fra flyselskabet, selvom jeg dog havde mine egne. Så måtte jeg op kl. 5 for at være totalt sikker på at komme med flyet for denne gang skulle det lykkes! Det gjorde det også og kl. 8:20 (jeg skiftede tidszone...) kunne jeg sige hej til min over-skønne værtsfamilie!

Citat fra shuttle-bus kl. 5:30 om morgene:
 Chauffør: ”Who aren’t traveling with Delta?” Ingen svarer, da vi alle 3 gjorde det
 Mand: ”The question is - who didn’t travel with Delta this night?” Chauffør: “EVERYBODY!”

Min skønne bror på vejen til lufthavnen

Atlanta lufthavn - eller i hvertfald en bid af den
Min dejlige værtsmor og jeg

Indtil videre er alt super godt, og jeg er blevet indskrevet på skolen, så jeg kan begynde mandag! Har allerede set så meget, at jeg kunne blive ved med at skrive! Har været i Wallmart (hvilket er et sindsygt sted- Bilka gange 100!), været på rundtur med min værtsfar hos den lokale mekaniker og alle hans andre venner. Gud, hvor er nogle af dem svære at forstå!! Har også ventet 2 timer på at få en bilsolgt, været på farmen hurtigt, set film hos min værtsbror, været i Hobby Lobby (noget ala. Panduro bare, igen, 100 gange større og de har allerede deres juleting ude!), lært hvad en redneck er, været i poolen, besøgt Martin's bror og hans kone, og set alle de pick-ups, der findes i denne verden (De kører alle sammen i dem!!!)